Najczęściej zadawane pytania
Potrzebne jest skierowanie z poradni specjalistycznej: neurologicznej lub reumatologicznej lub rehabilitacyjnej lub urazowo-ortopedycznej. Może być również skierowanie po leczeniu operacyjnym lub zachowawczym z oddziałów szpitalnych (na przykład: urazowo-ortopedycznego, reumatologicznego, czy neurochirurgicznego.
Skierowanie można również dostarczyć listem poleconym lub e-mailem na adres:
Czas oczekiwania na przyjęcie do oddziałów szpitala ulega zmianom, więc aby ustalić jakie są aktualnie terminy prosimy o kontakt telefoniczny: 501 690 656, 518 653 509 lub 33/854 26 40 wew. 210, 220 (przyjęcia na oddział reumatologii, oddział rehabilitacji narządu ruchu) oraz wew. 174, 374 (przyjęcia na oddział chirurgii urazowo-ortopedycznej).
Nie ma takiej potrzeby. O każdej zmianie terminu pacjent zostaje poinformowany telefonicznie, a w razie braku kontaktu telefonicznego jest wysyłany do niego SMS lub e-mail.
Nie potrzeba takiego zaświadczenia. Szpital sprawdzi w systemie e-WUŚ, czy pacjent ma prawo do bezpłatnej opieki medycznej finansowanej przez NFZ.
Aktualnie pacjenci oddziału reumatologicznego nie mają zabiegów fizjoterapeutycznych, w tym ćwiczeń w basenie.
Aktualnie, zgodnie z obowiązującymi zarządzeniami, testy na COVID-19 nie są wykonywane przed przyjęciem do szpitala.
Pacjenci ze skierowaniami do oddziału chirurgii urazowo-ortopedycznej przyjmowani są od 6:30 do 8:00, ze skierowaniami do oddziału reumatologii - od 8:00 do 9:00, a do oddziału rehabilitacji narządu ruchu - od 9:00 do 10:00. W oddziałach reumatologicznych IIA oraz IIB są wykonywane badania w dniu przyjęcia do szpitala, więc pacjent tam przyjmowany musi być na czczo - o czym jest informowany ze stosownym wyprzedzeniem.
Pacjentom przyjmowanym danego dnia do oddziałów szpitalnych (jak i osobie odbierającej pacjenta wypisywanego ze szpitala) przysługuje możliwość bezpłatnego wjazdu na parking przy Izbie Przyjęć - na czas do 15 minut.
Tak, opłata wynosi 15 zł za dzień. Osoby, które odwiedzają pacjentów i korzystają z parkingu płacą 5 zł za każdą rozpoczętą godzinę parkowania (wjazd do 15 minut jest bezpłatny).
Nie, w depozycie trzeba zostawić buty, pustą walizkę (torbę) oraz kurtkę (wierzchnie okrycie). Resztę ubrań pacjent przepakowuje i zabiera ze sobą na oddział.
Pokoje są dwu- i trzyosobowe, nie we wszystkich jest łazienka i TV. Nie ma rezerwacji pokoju.
Tak, w wyznaczonych miejscach udostępnione są pacjentom czajniki. Można również skorzystać z usług kawiarni (czynna od 9:00), mieszczącej się na parterze szpitala.
Tak, aczkolwiek ze względu na lokalizację budynku szpitala (konfiguracja terenu górzystego) nie w każdym jego skrzydle jest możliwe korzystanie z Wi-Fi.
O długości pobytu pacjenta w szpitalu decyduje lekarz prowadzący, uwzględniając analizę dokumentacji medycznej i wyników badań oraz stan ogólny pacjenta.
Wypisanie pacjenta ze szpitala w weekendy bądź dni świąteczne jest możliwe tylko za zgodą kierownika oddziału.
Chcąc uzyskać wyciąg, odpis, kopię lub wydruk dokumentacji medycznej z przebiegu leczenia w poradniach naszego szpitala, pacjent (przedstawiciel ustawowy bądź upoważniona przez niego osoba) winien zgłosić się do Ambulatoryjnej Opieki Specjalistycznej Centrum Reumatologii lub skontaktować się telefonicznie z Archiwum Zakładowym: tel. 33 854 26 40 wew. 308 (od poniedziałku do piątku, od 7:00 do 14:00).
W celu uzyskania kopii dokumentacji medycznej z przebiegu leczenia pacjent (jego przedstawiciel ustawowy bądź upoważniona przez niego osoba) winien złożyć w AOS Centrum Reumatologii wypełniony wniosek* o udostępnienie dokumentacji (wniosek* - do pobrania ze strony internetowej www.reumatologiczny.pl w zakładce DLA PACJENTÓW/UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTACJI MEDYCZNEJ) lub przesłać drogą e-mailową (na adres:
Prosimy o kontakt telefoniczny 33 854 26 40 wew. 210, 220 (Przyjęcia do Szpitala) lub o przesłanie prośby e-mailem na adres:
Zapisu do poradni można dokonać osobiście, telefonicznie pod numerem tel.: +48 33/854-26-40, zgodnie z zapowiedzią 8 i wew.333 od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 14:00., lub drogą mailową
Przy kontakcie e-mailowym prosimy o podanie danych osobowych: imienia, nazwiska i nr. telefonu kontaktowego.
Ze względu na dużą liczbę zgłoszeń, czas oczekiwania na rozmowę telefoniczną może być dłuższy.
Rejestracja
W dniu zgłoszenia się na wizytę do Poradni pacjent pierwszorazowy, zgłasza się do rejestracji w celu przedstawienia dokumentu potwierdzającego tożsamość oraz upoważnienia bądź nie upoważnia nikogo do informacji o jego stanie zdrowia.
Prosimy zabrać ze sobą na wizytę całość posiadanej dokumentacji medycznej z dotychczasowego leczenia oraz wyników badań laboratoryjnych i obrazowych.
Przy kolejnej wizycie pacjent rejestruje się samodzielnie w multimedialnym infokiosku.
To bardzo często zadawane, ale i bardzo ogólnie formułowane, pytanie, bez konkretnego wskazania zakresu usług (usługi są świadczone w poradniach, dziale fizjoterapii, pracowniach diagnostyki obrazowej, pracowni diagnostyki laboratoryjnej, archiwum - udostępnianie dokumentacji medycznej, itd.). Wyczerpujące informacje dotyczące naszej oferty - wraz z aktualnym cennikiem – dostępne są na stronie internetowej www.reumatologiczny.pl w zakładce USŁUGI, a także w zakładkach DLA PACJENTÓW, O SZPITALU.
Osoby korzystające z parkingu płacą 2,5 zł za każdą rozpoczętą godzinę parkowania. Postój do 15 minut jest bezpłatny.
Odpowiedzi na to pytanie udzieliliśmy już wcześniej – w bloku pytań „Skierowanie, przyjęcie, pobyt w szpitalu, udostępnianie dokumentacji medycznej, zmiana terminu przyjęcia”.
Prosimy o kontakt telefoniczny 33 854 26 40 wew. 333 (rejestracja poradni AOS) lub o przesłanie prośby e-mailem na adres:
Decyzję o tym, czy pacjent kwalifikuje się do uzyskania transportu sanitarnego podejmuje lekarz na podstawie oceny zdrowia pacjenta. Zlecenie na świadczenie pierwszorazowe w poradni specjalistycznej wystawia lekarz podstawowej opieki zdrowotnej, na kolejne – dana poradnia. Gdy pacjent ma skierowanie do szpitala, zlecenie na transport do niego wystawia lekarz POZ. Transport do domu po odbyciu leczenia szpitalnego zapewnia szpital.
Takie orzeczenia wystawiają powiatowe/miejskie i wojewódzkie zespoły do spraw orzekania o niepełnosprawności.
Tak, ubezpieczenie zdrowotne daje prawo do dokonania - nawet dwa razy w ciągu roku - bezpłatnego wyboru lekarza podstawowej opieki zdrowotnej, pielęgniarki i położnej (spośród lekarzy, pielęgniarek i położnych ubezpieczenia zdrowotnego). Każda kolejna zmiana lekarza POZ (pielęgniarki, położnej) związana jest z uiszczeniem opłaty w wysokości 80 zł - za wyjątkiem sytuacji, gdy powody zmiany powstały po stronie świadczeniodawcy (np. zaprzestanie udzielania świadczeń) lub związane są z nowym miejscem zamieszkania pacjenta.
Przedmiotem skargi lub wniosku może być postępowanie świadczeniodawcy (np. szpitala, przychodni) w zakresie realizacji umowy o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej zawartej z oddziałem wojewódzkim. Zastrzeżenia dotyczące sposobu leczenia pacjent powinien kierować w pierwszej kolejności do dyrektora szpitala, Pełnomocnika ds. Praw Pacjenta (a w razie niezadowolenia z przebiegu rozpatrzenia skargi – do Rzecznika Praw Pacjenta), rzecznika odpowiedzialności zawodowej lekarzy Okręgowej Izby Lekarskiej lub do NFZ, mając jednocześnie na uwadze, że pracownicy NFZ nie są upoważnieni do oceny decyzji medycznych podejmowanych podczas leczenia przez lekarzy. Skarga powinna zawierać dane skarżącego (imię, nazwisko, adres, numer telefonu) oraz świadczeniodawcy, którego dotyczy, precyzyjny opis zdarzenia i własnoręczny podpis (lub elektroniczny). Jeśli skarga składana jest w imieniu osoby trzeciej, trzeba dołączyć do niej pisemne upoważnienie.
Co może być przyczyną tego, że e-WUŚ nie potwierdza (świeci się na czerwono) prawa do świadczeń? Informacje o osobie ubezpieczonej mogły nie zostać przekazane przez właściwe instytucje do bazy NFZ lub osoba ubezpieczona nie zgłosiła członków swojej rodziny do ubezpieczenia. Prawo do bezpłatnego leczenia (tak osoby ubezpieczonej, jak i zgłoszonych przez nią osób) należy więc sprawdzić u płatnika składek. I tak: pracownik powinien to sprawdzić u swego pracodawcy; przedsiębiorca – w ZUS; rolnik wraz z domownikami – w KRUS; osoba zatrudniona na umowę-zlecenie – u zleceniodawcy; emeryt i rencista – w ZUS, KRUS, WBE/ZER; osoba pobierająca zasiłek (lub świadczenie) przedemerytalny(e) – w ZUS; osoba pobierająca zasiłek stały z pomocy społecznej – w ośrodku pomocy społecznej; osoba z wydaną decyzją na mocy art. 54 Ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych – u wójta, burmistrza lub prezydenta miasta; osoba ubezpieczająca się dobrowolnie – w NFZ; osoba bezrobotna – w Urzędzie Pracy.